21 Kasım 2008 Cuma

Sokak LAmbalarının Altındaki Gölge





Sensiz ve yine seninle dolu bir gece...
Farkına varmadan sokak lambasını izlemisim pencerede...
Ve müzik dinlemisim saatlerce...
Sen orada,duruyordun öylece...
Tek kelime etmeden bana bakıyordun sessiz cıglıklar icinde....
Ancak anlayabildim gecen zamanı sigaram bitince...



Sarkılar götürüyor insanı cok anı biriktirince...
Dalıp gidiyorum aldırmadan hicbirseye...
Aglıyorum belki ama anlıyorumda seni ilk kez belki de...
Anlıyor insan birseyleri cok düsününce...
Yalnız kalıp düsünebilince....
Diyorsun ki herkes haklı kendince...
Hayat adil davranmadı belkide...
Bitmesini istedi diger hikayeler gibi bu hikayeninde...




Beni sasırtan bitmesi degil böle bitmesi oldu aslında...
Bir gün hayallerimden kacacagım gelmezdi aklıma...
Masallar iyi biter diye bilirdim cocuklugumdan bu yana...
Demek istisnalarda oluyormus arada...
Ögreniyorum işte hayat bu, düşe kalka...




Düşmek cok daha hızlı oluyor her seferinde...
Kolay mı kalkmak gelde bana sor bide...
Ama anlayabilmek en güzeli de...
Anlayabilmek benide senide...
Anlayamasam seni bir sen olmazdı o zaman icimde...
Ama anlardım ben herseyi bilirsin cok iyi sende...
Gerek yok kelimelere bile...
Yeter bir bakısın ya da sesindeki bir titreme...
Anlarım ben sen iyiysende kötüysende...
Kızgın degilim benimki bir sitem sadece...
Nasıl kızabilirim ki sen gittiysen bir kere...
Ve kızmak neyi degistirir iş işten geçmişse...



Kazandırdıkların var bana,benden aldıklarının yanında...
Masalların bile iyi bitmeme ihtimali oldugunu gördüm en basta...
Rüyaların kısa sürdügünü ama gülümsettigini hatırlayınca...
Giderse naparım dememeyi ögrendim bide bu masalda...
Yapıyormussun caren kalmayınca onsuzda...


Yasıyormussun yine istesende istemesende...
Umutlarını yitirdikten sora terkediyormus seni hislerinde...
Gülüyormussun herkese konusuyormussun iyi rolu yapıyormussun saatlerce...
Sonra cekiliyormussun kösene...
Dalıyormussun düsüncelerine...
Ve gercektende anlam verebiliyormussun gidisine...
Hayatında bıraktıgı izler kalıyormus sadece...
Ne sevmek istiyormussun yeniden ne de sevilmek böyle...



Hislerini kaybediyormussun,düş kırıklıkların yagıyormus yüregine...
Balcıga dönüyormus ikisi birlesince...
Yapısıp kalıyormussun ve bulamıyormussun hicbir care...
Aglıyormussun yalnız kaldıkca günlerce...
Ardından gözyasların daha da camurlastırıyormus yüregini...
Daha da batıyormussun bırakıyormussun cıkabilme ümidini...
Salıyormussun kendini batıyormussun derinlere iyice...
Bogulma noktasına geldiginde seviniyormussun bu haline bile...
Cünkü seni buluyormussun icinde,en derinlerde...
Umurunda olmuyormus ne camur ne de balcık seni görünce...




İyi ki saklamısım seni en derinlere icimde...
Tükenmek bile umurunda olmuyor seninle tükenince...
'Tükeneyim,sen tüketeceksen gercekten sorun degil' diyormussun kendine...
Tükeniyormussun ama aldırmıyormussun tükenisine...
Ve geceler baslangıcı oluyormus tükenisinin,insanları görünce gülümsüyormussun yine...
'Üzülmesinler nasılsa göremezler icimi,ben güleyim de'...
Göremezler zaten göremesinlerde...


Bırak yasayayım ben seni icimde bitirsende,tüketsende...
Anlayayım seni bu hicbirseyi degistirmese...
Sen bendin hala da bensin belki de...
Gittin arkandan bakarken ben pencerede...
Kayboldun yavasca sokak lambalarının ısıkları icinde...
Dönüp bakamadın diyemedin bir hoscakal bile...
Tükenmistim,bir daha tükendim bu sessiz gidisine...
İyi ki saklamısım seni en derinlere icimde...
Tükenmek bile umrumda olmuyor seninle tükenince...

PİLLİ BEBEK-ANLIYORUM


-lilith-


2 yorum:

koyusiyah dedi ki...

İtiraf etmek gerekirse az önce geldim eve ve o kadar merhabanın içinde senin yazıların oldu gözüme takılan...Her yer gri, her yer ılık cümlelerin içinde siyah beyaza soğuk sıcağa karışmış, sanki tutsam bi yerlerinden yakalayacağım gibi ama aynı zamanda hiç buralara uğramamış gibi de...

lilith dedi ki...

koyusiyah,teşk edrm güzel yorumun için=)